V Kuklenách vznikne obří obchodní centrum, aut přibude

Kukleny čeká další výrazné zvýšení provozu na Pražské třídě – v souvislosti s nově budovaným obchodním centrem Shopping Park Nová Zelená. Vyplývá to z oficiálně zveřejněných materiálů investora.

“Ze všech cest s cílem v novém Shopping Parku se předpokládá, že 28 % jich povede z centra po Pražské, 25 % ze severní části silnice I/11, 25 % od dálnice D11, 11 % po Kutnohorské, 6 % od Stěžer a ostatní z blízkého okolí,” uvádí dokument s tím, že “výsledný předpokládaný počet vozidel, který vygeneruje nový Shopping Park, je 7 966 vozidel/den”.

Kukleny Shopping Park
Celkový pohled na plánovaný Shopping Park z oficiální dokumentace pro připomínkování veřejností Zdroj: Portal.cenia.cz

Dokument byl zveřejněn jako součást tzv. oznámení v procesu posouzení dopadů na životní prostředí (předchází vlastnímu stavebnímu řízení). Je oficiálně dostupný v Informačním systému EIA. Jeho hlavní část je též zde v formát PDF.

O zahájení procesu informoval magistrát na úřední desce  – jde o dopis krajského odboru životního prostředí.  Občané nyní mohu zasílat své připomínky.

Dokument obsahuje podrobný popis obchodního centra z řady různých hledisek, a také doplňkové studie a stanoviska. V Shopping Parku budou dle dokumentu “převažovat obchody, objeví se zde ale i bistra, cukrárna, čerpací stanice, myčka aut nebo autoservis.”

Aktuzalice 1. listopadu: Oznámení záměru vyvolalo v Kuklenách velkou vlnu zájmu – několik skupin občanů, které vše aktivně řeší. Jedním z nich je Spolek pro rozvoj Kuklen a Plačic, který zpracoval podrobné připomínky. Zde jsou ve formátu Word a formátu PDF. Kontakt na spolek: Radek Martinec, e-mail radek.kukleny@seznam.cz, e-mail spolku: prokuklenyaplacice@seznam.cz.

Připojit svůj podpis je též možné v potravinách/večerce u Dobrých (roh Pražské a Zelené) a v Pekařství Bouček (na Pražské), a to do středy 11. 11. do 15. h.

Zde je zároveň můj podrobný popis toho, co a jak má nyní smysl dělat: Jak připomínkovat obchodní centrum v Kuklenách – podrobný návod + vzor.

Komunikace Nová Zelená zatím chybí

Pro obyvatele Kuklen není ten plán ničím novým, debatuje se o něm velmi dlouho, překvapující je však v tom, že nezmiňuje vybudování dávno avizované komunikace Nová Zelená. V povědomí místních je to, že právě odvedení dopravy z Pražské bylo podmínkou změny územního plánu v roce 2010, které budování nákupního centra umožnilo – link na PDF zde.

Kukleny změna územního plánu 2010
Změna územního plánu z roku 2010, klíčovou komunikací je tzv. Nová zelená, která by dočasně ústila do Pálenecké ulice… Zdroj: HradecKralove.org

„V podstatě se tam teď nesmí postavit nic jiného než rodinné domky. Investoři, kteří budou mít na pozemcích větší plány, budou muset přispět na stavbu komunikace Nová Zelená, která má z velké části obejít Pražskou třídu,“ uvedl tehdy například náměstek primátora Josef Malíř. Zdroj: článek Vzpoura lidí z Kuklen zabrala, Hradecký deník, 31. 3. 2010.

O této komunikaci však stávající dokument nehovoří. Ve směru od města tak bude nový objekt přístupný pouze přes stávající Zelenou, investoři ovšem uvádějí, že omezení rychlosti na 30 km a zřízení příčných prahů situaci zklidní. A předpokládají proto dokonce, že aut v Zelené ubude (vliv bude dle nich mít i prodloužení dálnice).

Kukleny doprava
Předpokládané nárůsty dopravy dle doprovodné studie Dopravně inženýrské podklady pro Shopping Park Nová Zelená. Jak autoři píší, jde i o vliv prodloužení dálnice. Zdroj: Portal.cenia.cz

Občané nyní mohou zasílat připomínky

Občané nyní mohou až do 11. listopadu posílat své připomínky a námitky krajskému odboru životního prostředí. Není je však možné zasílat je e-mailem, pouze poštou, datovou schránkou, nebo je předat v podatelně. (Pivovarské náměstí 1245, 500 03, Hradec Králové, datová schránka: gcgbp3q)

Právě tento odbor má nyní v rukách klíčové rozhodnutí – zda na základě připomínek nařídí tzv. “velkou EIA”, tedy zjednodušeně řečeno podrobné zkoumání toho, jaký má plánovaný záměr dopad na životní prostředí. Součástí tohoto procesu musí být i veřejné projednání.

Smysl má tedy psát věcné argumenty dokládající nesrovnalosti či chybné interpretace předkládaného dokumentu.

Autor: Jan Rybář

 

32 Comments

  1. Dobrý den,
    chci se zeptat. Ono je v blízkosti městské části Kuklen málo obchodních center? Albert Hypermarket, Atrium, Aupark, Tesco.
    Ani v jednom krámu není mnoho lidí, spíše poloprazdno. Co se týče např. Albertu, provozovny v nájmu raději končí, protože nemají zákazníky a tudíž ani na nájem.
    Nehledě na to, že opět zatížite dopravu v Kuklenach, která už tak je kritická.
    Nebylo by lepší, než stavět další OC, se trošku zamyslet a řešit například dopravní situaci nebo životní prostředí Kuklen?
    V Kuklenach jsou v katastrofalnim stavu chodníky, nejsou tam dětská hřiště (pardon 1 u koleji), parky (stačil by jeden) než aby jste znova ZBYTEČNĚ zastavovali zeleň. Trošku se už taky zamyslete, jak se tam těm lidem bude bydlet. Kdyby jste tam žili Vy, tak asi taková moudra nevymyšlite a snažíte se životní úroveň tam zlepšit, ne zhoršit což je očividně Váš plán.
    Předem děkuji za reakci.
    Hezký zbytek dne

    • Jan Rybář

      Terezo, zdravím Vás a díky za komentář! Jen pro vysvětlení: tento web je čistě můj osobní projekt (moje rodina žije v Kuklenách 110 let), nemá nic společného s oficiáními kruhy… Jen se snažím psát věcně a názor ponechávám na čtenářích… Tedy ideální by bylo, pokud byste napsala politikům a určitě dle návodu výše pošlete připomínky… Zdravím, Jan Rybář

      • Zdravím, bydlím u Auparku a také nic moc, psaly se petice byla podána žaloba na město, developer původní projekt zvětšil, stavěly i v nočních hodinách dostaly pokutu a pracovalo se dal, zvýšila se prašnost v bytech hluk a to nemluvím o výhledu na kachlicky jak v koupelně ten architekt byl asi pěkný Ing! Bohužel světem porad vládnou úplatky i když tomu říkají granty a my s tím bohuzel nic nenadelame. Přeju hodně štěstí

  2. Dobrý den, přesně, tak jak píše paní Tereza,nebudu zde psát to co ona napsala, ale opravdu se zamyslete co v Kuklenách chcete stavět,další obchoďák je zbytečný .

    • Jan Rybář

      Jano, zdravím Vás a pro jistotu kopíruji komenář, co jsem právě napsal paní Tereze: Díky za komentář! Jen pro vysvětlení: tento web je čistě můj osobní projekt (moje rodina žije v Kuklenách 110 let), nemá nic společného s oficiáními kruhy… Jen se snažím psát věcně a názor ponechávám na čtenářích… Tedy ideální by bylo, pokud byste napsala politikům a určitě dle návodu výše pošlete připomínky… Zdravím, Jan Rybář

  3. Díky za stručný výtažek. Začal jsem to již podrobně studovat a bude to teda strašidelný zápřah pro obyvatele Zelené a přilehlé části. Snad se najde dost Kukleňáků, kteří si dají práci a budou připomínkovat….

    • Jan Rybář

      Zdravím a ano, zcela zásadní je opravdu „přinutit“ co nejvíce sousedů, aby připomínkovali… I když zkušenost je taková, že většina nad tím mávne rukou s tím, že „to stejně nemá smysl“… V tomhle případě to ale smysl má: velká EIA je opravdu zcela klíčový cíl, který reálně může pomoci… Zrovna myslím výše uvedený závěr, že v okolí Zelené poklesne doprava, je dosti výmluvný námět k připomínkování… Zdravím, JR

  4. Dobrý den,
    má smysl? To snad ne. Zastupitelstva tohohle cirkusu si stejně dělají, co chtějí, viz. černá stavba na Ostravské. Tady pomůže jem velkej bič a malej dvůr a soudit se s městem. Jenže, kdo na to má čas a peníze. Výrobní podniky se tady zlikvidovali a zůstali nevýděleční úředníci, banky a obchoďák. Hlavně, že má HK titul „Nejhorší místo k žití“. Ten titul musel stát peněz. Jak může vyhrát titul město, ve kterým nezavadíte o pořádnou práci.

  5. Dobrý den,
    souhlasím s Terezou ohledně nákupních center.
    Albert Hypermarket poloprázdný, ze 20-ti pokladen stačí aby fungovalo tak max. 5, nájemci spíše přežívají a často se mění. Obrovské parkoviště běžně zaplněné tak ze 20%.
    Dnes jsem procházel nově zrekonstruovaným Tescem v Atriu. Podle nové centrální promenády připraveny provozovny pro nájemce, cca. 15, otevřena pouze Moneta bank, ještě pak připravena k otevření Fortuna a nějaké hračky. Zbylých cca. 12 provozoven zatím prázdných, některé uvnitř ještě ani nejsou stavebně upravené a nic se tam ani neděje. Jsem zvědavý kdy a kým to naplní.
    Podle studie plánují v novém centru 14 hlavních komerčních objektů se 37 obchodními jednotkami (např. stavební centrum, nábytek, rychlé občerstvení, potraviny …), 1859 parkovacích stání a 58 dobíjecích stání pro elektromobily. Ještě taky benzinka, autoservis, autosalon, 8x samoobslužná myčka apod. Připadá mi to zcestné v dnešní a hlavně budoucí digitální době, když se téměř vše co jde stěhuje na internet včetně eTesco, Košík, Rohlík.
    Já osobně budu připomínkovat studii měření hluku na základě intenzity dopravy. Ve dnech 22.10.-23.10.2019 monitorovali dopravu a zjistili, že ulicí Zelenou projede 1912 vozidel denně. Přitom při sčítání dopravy v roce 2000 to bylo 3521, 2005 pak 4050, 2010 mírný pokles na 3769, 2016 zase růst na 3951. Proč ten rozdíl? Protože od 8/2019 do 11/2020 je z důvodu výstavby mostu přes dálnici uzavřena silnice do Stěžer, objížďka je vedena přes Pražskou ulici a Zelenou ulicí jezdí mnohem méně aut. Vycházejí tedy z nesmyslných čísel.

  6. Dobrý den, vybudování něčeho tak monstrozniho, naprosto smyslu zbaveneho, odmítám mít přímo za barakem a dívat se na to každé ráno,co člověk otevře oči. V současné chvíli tu lze zahlédnout poslední zbytky divoké přírody..pasou se nám na poli srnky,slyšíme zdraveni bazantu a dalších ptáků,které odsud po zastavení zcela jistě zmizí. Proto Vás prosím,nenechavejte celou věc náhodě a pojďte proti téhle hrůze bojovat. Ve městě je spoustu nevyuzitych prostor,které mohou poslouzit zrovna tak. Ale zastavet urodnou zem, která je schopna nás život,je dle mého názoru holy nesmysl. Nemluvě o tom,že provoz v naší ulici bude naprosto neúnosný. Pojďme se ozvat, představte si tu situaci a její dopady a vyjadrete svůj názor. Týká se to přeci i života nejen našeho,ale i našich dětí.

  7. Michal Požárek

    Dobrý den, nevím nevím ale lidi to je snad jasné, že kolem budoucí dálnice budou růst nové stavby tohoto stylu. Ještě k tomu tam přibudou 100% nové skladovací haly jelikož pozemky mezi silnicí l/11 a budoucí D11 naproti Teleflexu jsou k tomu jak stvořené.
    Nevím ale HK jako město je celkově zaostalé, chodníky v dezolátním stavu, sídliště nejsou řešená vůbec a proto jsou plná aut. Po Jihlavě je HK druhé nejhorší město a to si prostě už musíte přiznat. Jako náplava v tomto městě to vidím prostě jinak, žádný salon republiky, prostě tragédie..Ulrichovo náměstí je opravdu ošklivé, budovy cizinecké policie je velké strašidlo. Co projekt to selhání ve městě. Náměstí je ostudou města, prostě tímto stylem kdy někdo bude vždy chytřejší a bude blokovat další rozvoj města to s HK půjde dolu a již nyní se hradečáci stěhují do Pardubic ve velkém, výstavba bytů je tam mnohem větší a obchodů tam přibývá za to v HK obchodů ubývá v ulicích a město se prostě změnilo.
    Pardubice ve velkém investovali a investují do vnitrobloků, staví se chodníky, parkoviště viz. sídliště Dukla v Pardubicích a jiné části města. Chodníky kolem centra jsou ve velmi dobrém stavu zatímco v HK si člověk zlomí nohu.
    Parkoviště na náměstí by mělo být v podzemí, nevidím jediný důvod k protestů, archeologů….aspoň by se odkrylo to co se tam teda skrývá …pokud něco krom nějakých drobáků. Podívejte se na centrum HK, co prostor to cedule „K pronájmu“ náměstí je celé vylidněné. Tam chybí život a život tam bude až různé spolky přestanou blokovat druhé a budou napomáhat k rozvoji města. Budeli v centru živo,obchodníci budou mít tržbu, bude se opravovat dům za domem, nebudou popraskané fasády apod….na náměstí nebude nikdy živo v tomto pojetí jako dnes.
    To že by se mělo stavět nové obchodní centrum u dálnice to je prostě trend západního stylu, je to u D5 u Plzně a je to v mnoha zemích také. Proč jsou zbylá OC prázdná? Stejné obchody všude a pouze hadry… Proč je OC v Kuklenách prázdné? Tam je Albert, nejhorší to obchod co může být…úroveň služeb v Albertu je tragická, jen se koukněte kolik masa, kuřat se tam prodává v „Akci“ den před prošlým datumem, kolik zvířat se takto zbytečně zabijí a vyhazuje… Tesco? tento obchod je docela drahý…. nemyslíte ? Ale stejně je tam parkoviště plné docela dost, neexistuje OC kde bude vždy plno snad jen u dálnice u Brna směr Bratislava.
    Je zcela jisté, že kolem HK přibudou skladovací prostory, jelikož to bude hlavní křižovatka dálnic v republice!!! S plánovanou stavbou dálnice na Jičín a do Polska prostě toto místo bude bráno jako atraktivní pro nové haly.

    Na závěr bych chtěl podotknout že právě díky neustálým odmítáním a blokováním toto město prostě umře, nebude vzkvétat…bude se vylidňovat a tento proces už pokračuje, počet obyvatel se ustálý dle předpovědi na cca 70tisíc a z toho většina bude staršího věku a naproti tomu vedlejší Pardubice budou mít 120 000 obyvatel a moderní město. Již nyní mnoho hradečáků jezdí za prací do Pardubic, je tam více práce, lépe se platí , to je realita. V Hradci není ani pořádná silnice v ulici Vážní kde sídlí většina firem jenž nabízí práci..ten tankodrom tam je děs.
    Kukleny je oblast která prostě umřela, možná to bylo hezké před 100 lety ,ale nyní? Mrtvé vše okolo…. Toto místo potřebuje prostě celkovou opravu a bohužel město to neumí a pouze s investory se to změní, pokud se jim do smluv dá že budou muset vybudovat silnice,chodníky a okolo plánovaných staveb.
    Podívejte se na Březhrad, již nyní u autosalonu BMW je problém s křižovatkou,má tam být kruhový objezd dávno,ale nikdo se k tomu nemá….prostě Hradec co můžem čekat. HK staví silnici mezi Scontem a Tescem, zas to nedostavěli a zas to uvázlo na mrtvém bodě….a až se otevře tak bude křižovatky u BMW Stratos přetížena a bude se 20let řešit jak je v Hradci stylem jestli se tam udělá kruhový objezd nebo ne..

    Někdy mi přijde že hradečáci jsou opravdu trochu mimo realitu, jako kdyby jste nikde necestovali, neviděli jiná místa….jelikož v tomto městě není nic co by zaujalo druhé natolik jako jiná města. Salon republiky prázdný rok co rok od turistů zatímco Pardubice mají turistů ročně v centru mnohem více.

    Pokud lidi začnou vidět problémy ve městě a upozorňovat na ně a budou nutit město k nápravě jako viz. popraskaná dlažba na Masarykovo náměstí a v ulicích kolem. Zničené zastávky MHD, zničené a vyjeté koleje na zastávkách MHD, chodníky v dezolátních stavech…apod… tak poté město bude ve velkém zářit.

    • Jan Rybář

      Dobrý den, děkuji za komentář! Můžeme debatovat o tom, zda by tam místo obchodního centra nemělo být pole, park nebo hřiště, ale bude to nyní už debata zcela akademická… To reálná skončila koncem března 2010, kdy zastupitelstvo schválilo změnu územního plánu a řeklo tedy investorovi: ano, toto si tady postavte. Kukleňáci tehdy dost bojovali, ale to už je pryč. A nyní debata dle mého musí být o tom, jak pohlídat splnění podmínek („obchvat“ Pražské atp) a přinutit město více se angažovat přesně v tom, co píšete: aby Kukleny začaly být hezkým místem k životu… Což je zkrátka třeba dělat. A je možné dosáhnout víc, než se zdá… JR

    • Michal Drtina

      Co píšete je úsměvné, samozřejmě je tu spousta nedodělků, stejně jako v Pardubicích. Je zajímavé, že přesto jak jsou Pardubice lepší, tak cena nemovitostí je v HK je stále vyšší. Musí brát město z většího nadhledu. Pardubice jsou město uprostřed polí, Hradec má obrovské lesy, proto tady budou lidé bydlet radši. Pardubice byly historicky víc průmyslové město, Hradec obchodní a úřednické, tak je to v podstatě pořád. Kukleny jsou prostě už léta takový hradecký „bronx“ a město s tím opravdu nic nedělá, bohužel. Ale Kukleny nedělají Hradec.

  8. Dobrý den pane Požárku,
    jsem také v Hradci Králové naplavenina už několik let a s některými vašimi argumenty souhlasím a vnímám je také. Stav některých silnic, chodníků, fasád domů, údržby zeleně, čistoty apod. určitě neodpovídá salonu republiky a dnešním standardům, s tím se dá v některých situacích určitě souhlasit. Úplně ale nesouhlasím s Vaším obecným hodnocením Pardubic a Hradce Králové.
    Ohledně urbanistického řešení je Hradec Králové asi o „vesmír“ někde jinde než Pardubice. Jeho vnitřní a vnější městský silniční okruh můžou Pardubice Hradci leda závidět. Tam žádné silniční řešení podobného rázu neexistuje, zkuste si Pardubice projet nebo spíše v autě poposkákat v ranní a odpolední špičce. Už se těším jak se Hradci dále dopravně uleví po zprovoznění D11 na Jaroměr a hlavně D35 směrem na Moravu, většina tranzitní dopravy už nebude muset vůbec zajíždět do města. Pardubice jsou díky rozvoji železniční dopravy víceméně „rozrostlá vesnice“ hlavně díky sídlištím Polabiny, Dukla a Dubina, tím se zvětšil počet obyvatel.
    Není také pravda, že se v Pardubicích staví více bytů právě naopak. V posledních 10-ti letech bylo Hradci postaveno např. o 10% více bytů než v Pardubicích, viz. data Český statistický úřad.
    Kvalita bydlení se určitě neměří podle počtu a plochy nákupních center, hlavně v dnešní době, kdy řada z nich jen přežívá nebo i krachuje (např. Olympia Olomouc, Géčko v Praze, Prague Outlet u letiště Václava Havla apod.) a retailová expanze je nyní úplně utlumená. Kdo alespoň částečně nepřejde na digitál, bude mít velké problémy.
    Hradecké lesy na jihovýchodě města by nám Pardubice mohly jenom závidět, my jim zase určitě nezávidíme „nevábnou vůni“ z Parama a jejich mediálně propíranou nemocnici.
    Určitě existuje mnoho „hezčích“ měst než je Hradec, na druhou stranu ale i mnohem více „ošklivějších“ měst. Já sám si nejsem zrovna jistý, jestli Pardubice patří k těm hezčím.

  9. Dobrý den, momentálně vzniká iniciativa nás, kterých se to týká v bezprostřední blízkosti. Je naplánováno vystoupení 2.11. na jednání zastupitelstva a také vytvoření předlohy k podpisu, které bychom chtěli roznášet. Případně mně kontaktujte a můžeme zajistit užší spolupráci.

    • Jan Rybář

      Martine, zdravím a díky za informaci, jdu Vám napsat… A samozřejmě rád zde na webu zveřejním další informace…

  10. Jen doplním, pokud by chtěl někdo další být u zasedání zastupitelstva a případně přednést své námitky, tak mi tu zanechte na sebe kontakt, jelikož čím víc lidí, tím větší efekt.

  11. Naprosto nechápu smysl stavby něčeho takového.
    Přiznám se, že jediné co mi v tomto místě chybí (žiji zde od narození) je nějaké pěkné hřiště pro děti, ale chápu, že vzhledem k tomu, že je to zástavba většinou rodinných domů, tak si hřiště pro děti dělají na zahradě.
    Nechápu důvod proč stavět další obchodní centrum, když „nedaleko“ je OC Aupark, případně komplex Tesco-Atrium (navíc obě tato obchodní centra se neustále potýkají s tím, že nemají plně využité prodejní prostory, nemluvě také o prostorech v komplexu v Tesco na Březhradě).
    Myslím si, že v současné době je nutné chránit zemědělskou půdu, jelikož pokud nebudeme mít místo, kde bychom mohli pěstovat různé rostliny, tak nám i obchodní centra budou k ničemu.

    • Dobry den tez souhlasim s komentari krere jsou zde jiz napsany. Prosim o informaci kdy a kde se bude podeposovat petice. Dekuji

  12. Jakub Janele

    Pokud budete potrebovat nejakou spolupraci, tak jsem take k dispozici. Psal jsem info i Komisi mistni samospravy, resi to take.

  13. Dobrý den,
    zajímavá studie. Jen mi není jasné, jak je možné tak zásadní věc, jako je stavba nového obchodního centra a budování nové městské radiály zahíjit bez projednání na dopravní komisi mag. města HK?

  14. Václav Sovak

    Ne
    Bydlím v Kuklenach a dokonce ani v Hradci. Ale za hradečáka se považuji, neb s tímto městem byl a dosud je spojen můj život. To co se zde dovídàm, mě naprosto šokuje a divím se, že obyvatelé Kuklen proti tomuto zvěrstvu již dávno razantně nevystoupili a nechali situaci dojít do současného stavu, kdy se této zrůdnosti již asi nedá zabránit. Na jedné z nejúrodnějších půd se postaví něco co nikdo nepotřebuje a co ve svém důsledku způsobí nevratné škody. Nejen Hradec, ale celá republika jsou zamořeny stovkami skladovacích hal a nákupních center, z kterých tato země a její obyvatelé nemají vůbec nic . Pokud se v těchto objektech vygeneruje nějaký zisk, tak skončí na kontech globálních korporací v daňových rajich a nám zbyde jen zdevastovaná země. Toto je další ttestuhodný pocin vedení města HK a že jich má na svědomí víc než dost. Rozestavěná hala na Bratří Štefanů, nesmyslná lávka přes Labe, zozvrtaný stadion. To je jen malý výčet, tak doufam, že hradečáci toto vše vezmou v potaz při příštích volbách.

  15. Pláčete, že vám chybí parky a hřiště – tak to jste si to asi nikdo nepřečetl pořádně. Já tam se svými dvěma malými dětmi klidně chodit budu a rád. A bude vám v Kuklenách chybět zdravení bažantů?? Tak to jste si asi spletli město/místo k žití. Kde asi tak myslíte, že vezme město peníze na opravu toho žalostného stavu pozemních komunikací, které samozřejmě taky vidím. Přispějete? Asi tězko…Jen dokola kecáte, jak je v Kuklenách všechno špatně. Tak vítejte ve skanzenu…

  16. To centrum tam vzniká kvůli dálnici. Děje se tak všude, kam dálnice dorazí. Kukleny nejsou pupek světa a kvůli nim se nestaví. Na první pohled tak není vůbec důvod, proč tuhle výstavbu podporovat. Center je dost, zatížení Kuklen dopravou je pověstné, životní prostředí Kuklen je jedno z nejhorších v Hradci, chodníky se rozpadají, není tu práce ani pořádné bydlení. V posledních možná 50 letech se zde nic výrazného nevybudovalo. Symbolem Kuklen se tak stal hlavně zdejší hřbitov a symbolicky jako by umírala celá čtvrť. Není vlastně snad nic, na co by mohli bt Kukleňáci v posledních letech hrdí. Přesvěčte mne o opaku…

    Na poměry Kuklen je tohle fakt megacentrum. Zkusme se na to ale podívat bez emocí a racionálně. Stojíme nejspíše na prahu dlouhé ekonomické krize způsobené Covidem. Vláda sanuje ekonomiku za pomocí místních rozpočtů. Jen Hradec má takto přijít asi o 300 milionů korun. Omezí se tak řada investic a jen těžko si lze myslet, že se to nedotkne Kuklen, kam se neinvestovalo ani v předchozích letech. Na druhé straně se tady objevil velký investor, který zde chce investovat. Můžeme ho vyhnat. Ale co se stane? Postaví centrum někde ještě blíže dálnice za katastrem Kuklen a HK v místě, kde už to nebude vzbuzovat takový odpor. Už to tady někdo psal, ale do několika let se Hradec stane velkou dopravní křižovatkou. Do půl hodiny se sem bude moci sjet až 2 miliony obyvatel. Tomu se nedá odolat. Centrum vznikne buď v Zelené, nebo o pár metrů dále. Když ale vznikne dále, nebudou z toho Kukleny nic mít.

    Dopravní zatížení Kuklen bude vždy veliké. To se nezmění. Leží prostě mezi sjezdem z dálnice a centrem. To nikdo z nás nezměníme. Pokud vznikne obchodní centrum v Zelené, nemusí to být v tomto ohledu úplná tragedie. Všichni, co z téhle strany jezdili nakupovat do centra, se pak Pražské vyhnou a pojedou nakupovat do Nové Zelené. Zelenou ulici to asi moc nezasáhne. Pokud zde nebude stačit třicítka, mohou zde být zpomalovací prahy. Pak se zde doprava určitě nezvýší, spíše naopak. Nový investor by však mohl výrazně přispět ke zlepšení životního prostředí v Kuklenách. Mě se líbí třeba ten park, který navrhuje. Vypadá větší, jak Žižkovy sady. Takový projekt v Hradci ještě nebyl, aby soukromý investor vybudoval tak velký park. Navíc v Kuklenách, kde v podstatě žádný park ani není. S hřištěm pro děti, které v Kuklenách také chybí. Když se postavíte dnes na konec ulice Zelené, zjistíte, že je tam od dopravy z nedaleké silnice I. třídy docela randál. Ten park i s budovami centra to může odclonit. Někdo tady psal i o ochraně zemědělské půdy. Tu je třeba určitě chránit, ale opravdu věříte, že na poli vedle silnice I. třídy roste ekologická zelenina? Kdo se zajímá více o ekologii, tak také ví, že největšími ničiteli přírody jsou zemědělci. Myslíte, že likvidují housenky a plevel motyčkou? V tom parku, co tam mají nakreslený, jsou i vodní plochy. Tam bude více života, než je na poli nyní. A to pomíjím ještě, jak se z pole do Kuklen práší.

    Abych to shrnul. Myslím si, že Kukleny mají teď jedinečnou šanci z výstavby něco vytěžit. Součástí povolovacího řízení bude i KMS. Jde jen o to si rozmyslet, co za souhlas s výstavbou chtít – kromě parku, nového hřiště pro děti, by to mohli být i nové chodníky v Kuklenách či nějaká další výsatba zeleně. Investor by mohl tak pomoci s investicemi, na které město nebude mít prostředky. Tahle výstavba je prostě pro Kukleny šance. Je možné ji ale zahodit a dál u piva nadávat, jak to v Kuklenách stojí za houby.

    • Neverim, ze lidi prestanou jezdit Zelenou ulici. Uz ted je ( za bezneho stavu) nekolikrat behem dne zacpana. Zpomalovaci pruhy tam jsou uz ted. Budou ji jezdit vsichni od mesta, proc by to take objizdeli okolo kostela….

  17. To, že budou na kraji města u rušné silnice další obchody mi nepřipadá zase až takové „zvěrstvo“, jak tady píše pan Václav Sovák, který ani není z Hradce natož z Kuklen (nechápu..). Sice nevím, jak se tam v dnešní době uživí, ale aspoň nás trochu odstíní a lepší, než aby tam byla nějaká hlučná továrna. Co ale nepochopím, jak mohou páni zastupitelé takovéhle záměry mimo vnitřní město hladce odsouhlasovat a na obyvatele se kašle. Jestlipak si někdy zkusili přejít silnici třeba na Anenském náměstí. To je teprve ostuda a ne nějaké hypermarkety na kraji města. To chápu, že odbočku z hlavního tahu tam udělají snadno. Tohle je ale těžší oříšek a tam bych začala, pánové!

  18. Již několik let v Hradci nežiji, ale v Kuklenách jsem vyrostla. Jako urbanista návrhu předložené studie nerozumím. Nerozumím ani schválené změně č. 177 z roku 2010, kde byla Zelená ulice na konci zastavěného území prostě „uříznuta“ bez náhradního dopravního řešení, které by adekvátně řešilo obsluhu území a zůstala zachována prostupnost územím. Vše se nechalo na vůli budoucího investora, jak s dopravním připojením naloží.
    Jak zde již někteří psali, je trendem stavět nákupní a skladovací centra u dálnic (dobrá dostupnost zásobování), nicméně tato centra musí mít využití a zákazníky (třeba je toto OC cíleno na budoucí zákazníki jedoucí po D11). Chcete-li porovnávat např. brněnskou Ikeu nebo Olympii (obrovské nákupní centrum, které je neustále plné lidí), tak ale také porovnejte místa, kde byla tato nákupní centra postavena. Ani jedno nestojí těsně za hranicí zastavěného území města.
    Co však trendem není, je obrovské parkoviště, které investor plánuje. Předložený návrh navrhuje téměř 170 000 m2 zpevněných ploch (zastavěné plochy 53 000 m2 a vozovky, parkoviště 116 000 m2). Dalo by se jednat o přesunutí parkování do objektů? Buď podzemní parkoviště nebo jako první podlaží? Ušetřila by se nemalá část řešeného území, která by se dala využít opravdu na park (parčík, který je ve studii navržený je, vzhledem k velikosti uvažovaného záměru a velikosti Kuklen, kde zeleň dlouhodobě chybí, směšně malý). Navíc by bylo možné celý komplex OC přesunout blíže k I/11 a dál od zástavby stávajících rodinných domů.
    Je ale potřeba zdůraznit, že výstavba v této lokalitě byla již v roce 2010 podmíněna vybudováním ulice Nová Zelená a to v celé její délce až po ulici Páleneckou. Ne pouze směšný kousek od kruhového objezdu na hranici zastavěného území (řešení, kdy je Zelená ulice nesmyslně odbočena doprava a následně doleva), kterým se investor ohání jako dostačujícím.
    Výpočet dopravního zatížení v době, kdy byla silnice na Stěžery uzavřena nemá smysl komentovat. Stejně tak jsou zvláštní výsledky měření hluku těsně pod limitními hodnotami.

    Ideálním řešením by bylo, přesunout celé OC (i následnou halovou výstavbu) do ploch mezi stávající I/11 a nově budouvanou D11 – dál od zástavby, s dobrým dopravním napojením. Jen by se záměr přesunul do k. ú. Plačice.

    Přeji hodně štěstí při pondělním jednání na zastupitelstvu.

  19. Včera ve večerních hodinách bylo na jednání zastupitelstva odhlasováno, že se tímto bude zabývat i město, což je naše první vítězství Tímto bych rád poděkoval naším dvoum zástupcům, kteří byli orodovat přímo na místě a i p. Vrbickemu s p. Dohnalem (Piráti) a p.Havrdovi (KSČM), za podporu a vyvolání hlasování. Závěrem bych rád dodal : pokud k Vám dorazili materiály pro připomínky, které jsme se snažili mezi Kuklenaky dostat, zašlete je na uvedené adresy… má to smysl.

  20. Spojit se s panem Dohnalem je jako spojit se s ďáblem. Za malou službu je odměnou peklo. Pan Dohnal je známý hradecký škodič. Proto ho v Hradci také nikdo nemá rád. Je to nejrychlejší cesta, jak postavit Kukleny proti celému Hradci. Už takhle není popularita Kuklen velká a spojení s takovou pakáží jako je Dohnal dožene celý odpor proti Nové Zelené jen do izolace.

  21. Pro ty, které to zajímá, tak zde je možnost podívat se na výsledek hlasování a nebo si přímo poslechnout, jak se na zastupitelstvu o tomto konkrétním bodě jednalo.

    Zvukový záznam
    http://web2.mmhk.cz/zm/2020/20/HerSie/HerSieHtml5.html
    Poslouchejte od 18:06 námitky občanů a od 21:27 (pokud si odkaz rozkliknete, budete si moct vybrat jednotlivé řečníky).

    Protokoly o hlasování ( uvidíte kdo byl proti a kdo se zdržel)
    http://web2.mmhk.cz/zm/hla/2020/20/

  22. Jen dotaz. Zajímají se o tento problém Zelení? Na posledním zastupitelstvu jsem byl svěkem prezentace petice proti výstavbě silnice na Plachtě. Petenti se tváří, jako by měla málem zmizet PP Plachta v nenávratnu, a přitom ta cesta má zabrat jen úzký pruh u plotu firmy Petrof. Tady se plánuje pokrýt betonem a asfaltem bonitní půda, a Zelené to nechává v klidu?

  23. Náhodou, tím by se otevřela možnost zavést do ulice Zelená MHD.

Napsat komentář: Tonda Cancel

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*